Sunday, August 29, 2010

6. De boeken die mij beïnvloed hebben.

Lang geleden heb ik enkele jaren filosofie gestudeerd en 6 jaar psychologie. Maar die kennis is al zo lang in mijn hoofd aanwezig dat ik ze niet meer terug kan voeren op een boek.
In 1994 las ik "Race, evolution and behavior" van J.P. Rushton. Dat was een openbaring. Hij legt uit dat er verschillen tussen de rassen zijn, en dat die verschillen een gevolg zijn van de omstandigheden tijdens de evolutie van die rassen. (1)
Ik had de evolutiopsychologie ontdekt en kwam zo op Kevin MacDonald terecht, van wie ik  drie boeken bestudeerde, alle drie over het joodse volk. (2.3.4)
Dan was er nogde joods-Russische Yuri Slezkine die "The Jewish Century" schreef, over vooral de joden in Rusland.

Pas toen de kredietcrisis begon ben ik minder gaan werken en heb meer tijd besteed aan boeken over economie, banken en geschiedenis.

"Web of Debt " ( Ellen H. Brown) vertelt hoe ons geldsysteem werkt, en verduidelijkt de uitspraak van Lincoln: "Als de mensen wisten hoe banken werken, dan zou er morgen een revolutie zijn."( "If the American people knew tonight, exactly how the monetary and banking system worked, there would be a revolution before tomorrow morning." ) 



"A Century of War" van William Engdahl laat zien hoe enorm invloedrijk de olie Belangen waren. ( Big Oil) Het waren niet de arabieren die in 1973 de olieprijs verviervoudigden, maar  Kissinger en Wall Street: De Opec mocht alleen nog Amerikaanse $$ vragen voor de olie, en ze moesten hun $$ op de Londense en wall Street banken zetten, waarna die het weer aan de in grote moeilijkheden geraakte landen zouden uitlenen. 
Een bijzonder onthullend boek. 

In het boekje "beursbedrog" wordt heel helder uitgelegd welke een enorm bedrog er in Wall Street en omstreken plaats vindt. 


(1) http://www.charlesdarwinresearch.org/Dutch.pdf
(2,3,4) http://www.kevinmacdonald.net/  Zie Summary and reviews.  ( En: Blog )

No comments:

Post a Comment