Saturday, January 20, 2018

700 Jordan Peterson in nederland. De Nederlandse Leeuw in Rijswijk.

Update 4 juli 2020:

Jordan Peterson is door een hel gegaan, in het afgelopen jaar.
Hij en zijn dochter hebben in 2016 door voedsel een probleem gekregen en Jordan slikte een anti-deressie middel: benzodiazepine.
In 2019 kreeg zijn vrouw een fatale kanker, en Peterson nam wat meer benzodiazepine.
Maar dat werkte averechts: nog meer angst.
Zijn vrouw genas, maar Peterson moest afkicken van de benzo.
Dat werd een enorme lijdensweg die een jaar duurde. Ziekenhuizen in Toronto, Moskou, Florida en Servië.
Nu is hij er bovenop. voor zo lang het duurt. 
Hier een video uit februari, toen ze nog in de shit zaten: https://www.youtube.com/watch?v=DTwEFa5NW2k&t=6s
Hier een recent interview:
https://www.youtube.com/watch?v=HLWgVpmo1e0&t=2575s


UPDATE:  8 febr. 2020.
Het gaat niet goed met Peterson. Door een allergische reactie had hij een angststoornis ontwikkeld, waar hij niet van af kwam.
Zijn vrouw heeft kanker gekregen vorig jaar. Dat maakte het erger.
Hij kon alleen in Rusland worden geholpen, zo zegt men.
Eerst een video over het feit dat Peterson wel ziet dat Putin de Orthodoxe Kerk waardeert. Maar is dat wel echt ?
 https://www.youtube.com/watch?v=IRdOrEPozsQ
En dan de video door zijn dochter voorgelezen;  Het gaat eindelijk weer een beetje goed met pa.  ( NB :  Ik weet dat zowel Jordan als een dochter last hebben van depressies,en dat de vrouw van Jordan het gezin recht houdt...


EINDE UPDATE.


Gisteravond was ik aanwezig in Rijswijk.

Er waren 2000 bezoekers. Een flink deel van hen kwam voor Peterson, en eveneens een groot deel van hen kwam voor de 'anti-moslim-agenda' zo schat ik in.

Over Jordan Peterson.
Ik ben een fan van Peterson's kijk op het Postmodernisme en op zijn begrip voor de psyche van de mens.  Al zijn video's zijn interessant.
Ik zie de Postmodernisten als een joodse samenzwering (geen afspraken, intuitie) , vooortkomend uit de Frankfurter Schule en het Cultureel Marxisme.
Maar toch heeft Peterson dit nooit met 'een joodse agenda' geassocieerd.  Dat kan natuurlijk:  de man heeft al een kolossale strijd te voeren, en als hij dàt er ook nog bij neemt, verliest hij het zeker.

Ook vreemd vind ik zijn gedweep met Solzhenityn en zijn nadruk op het Riussische lijden in de Gulag, maar nooit één woord over het feit dat die Russen zijn gestorven als gevolg van de joodse gekken,terwijl Solzhenitsyn daar toch behoorlijk weinig twijfel over laat. Zo weinig dat zijn laatste boek uit 2002: "200  Years Together " nooit in het Engels werd vertaald! Zie samenvatting: http://www.mailstar.net/Solzhenitsyn-200YT.html


Ik had het hem willen vragen, maar de rij met 35 fans die stond te wachten voor een gesprekje met Peterson, kwam nooit aan de beurt: hij spendeerde zeker 30 minuten aan de eerste 3 mensen.
Ik zag aan die eerste jongeman dat hij al lang niet meer luisterde. Hij maakte ook aanstalten om door te lopen. Maar Peterson bleef praten.  De derde persoon tegen wie Peterson zeker 10 minuten bleef praten, daar heb ik later nog even mee gesproken. Die jongeman had helemaal geen enkele bagage en wond zich op oever de files in België.
Mijn conclusie:  Peterson verkoopt een meet and greet, maar wil geen echte gesprekken die hem energie kosten.  Ik vond het niet netjes van Peterson.
De toespraak van Peterson was niet 1 uur zoals gepland, maar slechts 20 of 25 minuten. Hij leek mij moe en ongeïnspireerd. Maar ik geef toe: ik heb niet echt geluisterd naar zijn betoog, want ik kende het wel van de video's.

Toch was deze ontmoeting met Peterson voor mij erg informatief. Mevrouw Peterson was namelijk heel vaak aan zijn zijde, en het was te zien dat ze met elkaar vergroeid zijn. Maar ik zag meer: ik zag een tweelingzus van (Victoria Nuland.  Ook was ze wel heel erg plain gekleed, als een oud vrouwtje.  Mevrouw Peterson is vrijwel zeker van joodse afkomst en heel misschien religieus.  Dan zouden Peterson's kinderen voor de israeli's als joden worden geklasseerd.
Rijswijk: De Israelische Nederlandse Leeuw. Jordan Peterson en zijn vrouw.

Peterson was dus een safe bet voor de lieden van De Nederlandse Leeuw.

Over de persoon Jordan Peterson.
Ik had de indruk dat Peterson niet alleen letterlijk maar zeker ook figuurlijk geleid werd door zijn vrouw.  In 2012 was hij met zijn dochter op de Canadese TV en vertelde over de depressies waar hij
en zijn dochter veel aanleg voor hebben. Zo'n probleem kan een familie uit elkaar drijven, maar het kan ook een onlosmakelijke band scheppen.  Ik heb de indrukl dat Peterson en zijn vrouw erg close zijn. Ze nam hem bij de arm en leidde hem weg.  Hij greep haar hand vast als hij naast haar stond.
Ik ben blij voor Peterson ( die ik bewonder en waardeer) dat zijn huwelijk zo goed is. Maar de afhankelijkheid maakt het voor hem onmogelijk om de boosaardige joodse zijde van de werkelijkheid te zien. Dat is wel duidelijk.

Ik hoorde Richard B. Spencer ( wiens kritiek op de joden ik deel en terecht vind) die het ook belachelijk van Peterson vonden dat hij àltijd weer met zijn held Solzhenitsyn aan komt zetten, maar nooit over diens ferme kritiek op 'de joden' met één woord rept. HIER te beluisteren: Het Peterson stukje is helemaal aan het eind van de podcast: 2.02.20 (Over:  waarom het Solzhenitsyn boek beter door een grote uitgever kan worden gepubliceerd en niet door de uitgever van Richard B Spencer : "I don't want to give  Jordan Peterson the sklightest alibi for not reading the book ! ") ( NB: bij de Alt-right heeft men de discussie over de 'olifant in de Kamer, de invloed van de joden in onze wereld, afgekort met : JQ  , uitgesproken JayQ.  Een afkorting van Jewish Question.  De  Juden-Frage in duits. La question juive.  In de 19e eeuw was dit een debat dat in alle landen werd gevoerd: Hoe ga je om met de plotseling massaal emanciperende joden. nu ze veel meer rechten hebben gekregen veroveren ze  bijna alle hoeken van ionze samenleving. Wat nu ?  Ook Marx heeft er een boek aan gewijd.
Toegift: Peterson met Tucker Carlson.

   --------------------------------------

Over de rest van het programma. 

Het idee voor 'Rijswijk' zou van Rutger  van den Noort zijn. Er is in juni 2017 een stichting DNL ( De Nederlandse Leeuw) opgericht, in Tilburg.
Ik heb begrepen dat de mensen van De Batavieren zelf niet met dit idee kwamen, maar er wel aan mee hielpen. 

Wie is Rutger van den Noort?
RvdN is een gepromoveerde christen die heel veel publiceert op Jalta en OpinieZ.  Deze beide websites zijn 'heel erg joods'.  Kijk naar de schrijvers van Opiniez.
Hier een video met Rutger.
Hier een kort CV met publicaties.
Hier de schrijvers van Opiniez.

TPO omschreef de doelstelling van  de avond in Rijswijk als volgt:

Hoe kunnen we het immigratie- en integratievraagstuk op een vernieuwende manier bespreken en oplossen, vanuit links-liberale én conservatieve hoek? Er zullen acht deelonderwerpen worden voorgelegd ter discussie, variërend van immigratie, islam en identiteit tot politieke correctheid en beeldvorming.

De organisatie wilde duidelijk geen radicale jongeren aantrekken, en dat bleek wel uit de beveiliging.
In dat opzicht was het geslaagd:  geen onvertogen woord,  goede sfeer.
Er was een Surinaamse spreker, Adiedj Bakas, en een donkere presentator en een turkse deelgroep-spreker die zich links noemde.

De bedreiging van de multiculturele samenleving komt dus duidelijk niet uit Suriname, maar wel uit moslim-landen. Dat is wat de organisatie ons impliciet duidelijk maakte. ( Israel zal tevreden zijn.)
Daarmee voorkomen ze dat ze als racisten worden weggezet.

HIER , achter deze link, een overzicht van alle sprekers.
Er waren twee hoofdsprekers: Bakas en Peterson.  Daarna kon je een thema kiezen en de 2 of 3 sprekers beluisteren die dat thema bespraken.

1e spreker: Adjiedj Bakas.
Ik vond A. Bakas niet slecht, maar hij had een ongenuanceerd doemverhaal over het Ottomaanse Rijk waar ik mijn twijfels bij heb: over 1 miljoen mannen die werden gecastreerd of zoiets.
Er werd ook nogal dramatisch gedaan over de massa-immigratie: een filmpje van een lange stoet mensen die door de velden naar ons toe komt.
Ik weet dat de demografische explosie van Afrika een enorm probleem kan worden.  ( Mogelijk 8 miljard Afrikanen over een eeuw, meen ik)
En veel van wat Baskas zei was zeker zinnig: geboortebeperking  in ruil voor hulp.

2e spreker:  Jordan Peterson. ( Zie boven)
Peterson gaf zijn bekende verhaal. Als je Peterson nog niet kent ben je wel onder de indruk, want hij lijkt alles gelezen te hebben:  Nietzsche, Piaget, Freud,  K G Jung, Solzhenitsyn.  Maar op den duur blijkt dat dit wel de schrijvers zijn waar hij steeds op terug valt.  En wat je hem best kwalijk mag nemen is dat hij nu een felle strijd voert tegen de joodse denkers ( Postmodernisten, Cultureel Marxiosten, Frankfurter Schule)  en dat zijn held Solzhenitsyn daar wèl een patroon signaleert, maar Peterson er met alle macht blind voor wil blijven.  Zwak!  Peterson is een gatekeeper van de joodse greep naar wereldheerschappij.  Zijn strijd tegen de Social Justice Warriors  heeft natuurlijk een gunstig effect, maar vooral om de anti-SJW te sterken om hun overtuiging en dus de clash tussen deze mensen en de SJW heftigere te maken, denk ik.  Ik denk echt niet dat Peterson dit weet of vermoed, maar de joodse TPTB zullen datwel zien. Clash clash clash ! Dat is waar ze op uit zijn.

--

Daarna ging de helft van de mensen naar de kantine voor 45 min. pauze.
De andere helft bleef zitten en in de vier hoeken van de enorme ruimte waren dan 4 groepen van elk ca 250 mensen met een eigen spreker of sprekers en werd een bepaald onderwerp behandeld.

Sprekers in kleine groep: 
Ik trof een wetenschapper die ons voor rekende dat wij autochtonen te weinig kinderen krijgen, maar dat de immigranten wel veel kinderen krijgen.  Precies het verhaal dat ik 27 jaar geleden schreef, maar nergens kon publiceren.  Pas in het jaar 2000 heeft de NRC ( meen ik) daar een discussie online over gevoerd. En schreef ik dit soort zaken aan Dr. Alfons Fermin, Faculteit der Sociale Wetenschappen/Universiteit Utrecht. 
Hij hield zich met de immigratie bezig. 
Ook schreef ik dit soort zaken aan minister Van Boxtel.  Die vroeg daar ook om.  Je kreeg nooit een zinnig antwoord terug. Begonnen ze over Hugenoten en joden. !  ( U moet echt Werner Sombart lezen : hier een 30 pag lange samenvatting: http://www.mailstar.net/sombart.html

De man die dit presenteerde was ook nog een joodse wetenschapper.
Toen schoot het me lelijk in het verkeerde keelgat:  Deze man komt nu de burgers opstoken met informatie die ik 25 jaar geleden aan hen heb voorgelegd, maar waar ze natuurlijk nooit iets van wilden weten. Toen was het nog niet te laat!  Nu wel !
Diezelfde 'Leon de Winter' -neefjes hebben destijds àlles uit de kast gehaal;d om die massa-immigratie zo lang mogelijk door onze strot te duwen.
Wie twijfels had werd direct voor racist en Auschwitz-liefhebber  uitgemaakt.
Zo`hebben ze al die moslims hier binnen kunnen krijgen.
Geholpen door de enorme be:invloedbaarheid van de Goy, natuurlijk.  Dat moet ik toegeven. ( Bertrand Russell : "There is no nonsense so arrant (enorm) that it cannot be made the 
creed of the vast majority by adequate governmental action."

Enfin,
zo waren er dus zeker 8 groepen ( 2 x 4)  en pakweg 20 sprekers.
Daarna was er nog een discussie om de aanbevelingen vast te stellen, met Rita Verdonk,  Machiel de Graaf, en Eerdmans uit Rotterdam uit de Pim Fortuin stal.
Ik heb het allemaal niet meer gevolgd.  Heb vooral rond gekeken en zag volop fervente moslim-haters:  Wim van Rooy en zijn zoon Sam. Fritz Bosch etc.
Het woord 'jood' heb ik niet één keer gehoord de hele avond.  Terwijl; dit toch een joodse Propaganda Avond was. Door hun proxies uitgevoerd: de terecht boze, maar luie en dus domme Nederlander die zeker zijn eigen ondergang tegemoet gaat.
Deprimerend avondje.
( 166 views on 13 may)
 

27 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. En je weet dat ik de migratie van Sub Saharan Africa toejuich! Ik ben nietvóór ongebreidelde migratie, maar uiteindelijk zullen we in Europa 5-10 % Afrikanen hebben. Goed voor ons!

    Beeldschone achterkleindochters, Latte getint,sterke, slimme en moedige jongens in onze afstammingslijn.

    What´s not to like!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meen je dit serieus? In dat geval kan ik niet anders concluderen dan dat je volledig cultureel marxistisch gehersenspoeld bent. Geen idee hoe oud je bent maar je komt over als een academisch geschoolde babyboomer.

      Delete
    2. Sophia,

      Rootman meent het.
      Hij profileert zichzelf uitdrukkelijk als groot liefhebber van licht-bruine vrouwen.
      Hij begrijpt dat er dan ook wel lichtbruine mannen mee komen, en zoekt daarvan de goede eigenschap: sterk en moedig. ( Dat ze slim zijn gaat iets te ver, Rootman!)
      Hij denkt dat de Biafranen heel slim zijn, maar àls dat zo is, dan is het een onbeduidend klein groepje natuurlijk.

      Rootman denkt aan zijn eigen beleving, niet aan de problemen van de hele samenleving.

      Afrikanen hebben door hun evolutie de neiging meer kinderen te baren. Voorbehoedmiddelen zijn zeer moeilijk te introduceren. ( Dat was ook de reden dat aids een Afrikaans probleem was)

      Er zijn voorspellingen van een enorme toename in bevolking in Afrika. Geen enkele muur die ze dan buiten houdt. Dat wordt een groot bloedbad. Ja, daar moeten we over praten, niet dagdromen zoals Rootman doet. En niet 'beschuldigend'zoals Adjied Bakas doet.

      Je kunt iemand niet beschuldigen omdat zijn genen destijds heel goed waren, maar nu een probleem vormen. Je bent niet schuldig aan jouw genen. Je bent schuldig als je jouw politici niet bekritiseert als ze de problemen niet durven te benoemen.

      Op het islam-probleem toegepast: een lastige kutmarokkaan is niet schuldig dat hij zich als een lastige kutmarokkaan gedraagt. In Marokko is dat een goede eigenschap.
      Ik ben schuldig als ik mijn politici niet heb gewaarschuwd voor de massa-imigratie van lastige marokkaantjes. Want massa-immigratie is zoooo ongelooflijk vreemd : geen enkel volk, dat eigen baas is, doet dat. (Israel doet het ook ècht niet).
      Wij wel: omdat we ons lieten misleiden.

      Delete
    3. Rootman: What´s not to like!!!

      Misschien dat ze met miljoenen of miljarden tegelijk komen,en hun broers vooruit sturen?

      Ik kan het nu niet meer vinden, maar Afrika groeit nu enorm in bevolking, en groei in voedselproductie blijft daarbij ver achter.

      Delete
    4. Jan schreef "Rootman meent het.
      Hij profileert zichzelf uitdrukkelijk als groot liefhebber van licht-bruine vrouwen."

      Dan denkt hij met een lichaamsdeel wat daar uitdrukkelijk niet voor bedoeld is.


      Jan schreef "Er zijn voorspellingen van een enorme toename in bevolking in Afrika." en "Je kunt iemand niet beschuldigen omdat zijn genen destijds heel goed waren,"

      Je bent toch niet zo naief om te denken dat de enorme toename in Afrika het gevolg is van hun goede genen? Dat is bewust gestuurd. Net zoals de bevolkingsafname van het blanke Europa bewust gestuurd is/wordt.

      Ik ben het wel volledig met je eens dat mensen die nu nog steeds de ogen gesloten houden ONDERDEEL van het probleem zijn en niet voor de oplossing gaan zorgen.

      Delete
    5. Jan schreef "Rootman denkt aan zijn eigen beleving, niet aan de problemen van de hele samenleving."

      Dat is dan zeer egoïstisch en kortzichtig van Rootman. Als die massa-immigratie (en nee, ook geen 5-10% van de bevolking Rootman) niet gestopt wordt, is het lot van de blanke boeren in Zuid Afrika ons voorland en niet de rare utopie die Rootman in zijn hoofd heeft.

      Delete
  3. @Jan, niets gemist dus voor mensen die niet gegaan zijn.

    "Door hun proxies uitgevoerd: de terecht boze, maar LUIE en dus DOMME Nederlander die zeker zijn eigen ondergang tegemoet gaat."

    Gelukkig zijn er ook anderen, mensen die niet lui zijn en die wél verder kijken dan hun neus lang is. Maar, afgaand op jouw beschrijving, moeten die dus niet bij De "Nederlandse" Leeuw gezocht worden.

    ReplyDelete
  4. @ Sophia,

    Ik had het niet graag willen missen. Je ziet wie er zijn. Ik heb nu goede aanwijzingen dat Jordan Peterson geen vrij denker is, maar een gevangene van zijn eigen situatie. Ik vond het heel erg onsympathiek dat hij 25 mensen 45 minuten liet wachten en al die tijd uitgebreid met slecht 4 of 5 mensen sprak. Daar klopt iets niet.

    Ik heb een theorie: goyim organiseren zelden of nooit iets.
    Revoluties, demonstraties, vakbonden: als er geen joden zijn die ze op gang brengen, ontstaan ze niet.

    Deze DNL is er plotseling en heeft meteen 2000 bezoekers!
    Ik wilde weten wie er achter zaten.
    Ik denk dat Rutger van den Noort misschien wel met het idee kwam, maar dat het door anderen is opgepakt en groot gemaakt.
    Ik ben er echter niet achter gekomen wie dit zijn. Ik zie nergens een rijtje met namen.
    Wel was een van de betrokkenen ene Victor Onrust. Hij zag er erg joods uit, en het bleek dat dit een pseudoniem is.

    Aan de bar sprak ik Jurriaan Mulder aan, Hij is echt een aardige kerel die veel interviews op de podcasts doet. Hij vroeg mijn naam, en in een seconde besloot ik eerlijk te zijn en te zeggen: die wil ik liever niet geven. Toen had ie niet veel zin meer in het gesprek. Ik neem hem dat niet kwalijk. Ik had beter een valse naam kunnen geven.

    Natuurlijk zijn er mensen die verder kijken, maar ze zitten thuis. Dan gaat er niks gebeuren.
    Mogelijk dat ik een keer naar Erkenbrand ga kijken.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jan schreef "Ik heb een theorie: goyim organiseren zelden of nooit iets.
      Revoluties, demonstraties, vakbonden: als er geen joden zijn die ze op gang brengen, ontstaan ze niet."

      Ik denk dat je daar grotendeels gelijk aan hebt (Hitler en het Duitse volk waren in de jaren dertig (voor zover ik nu weet) de enigen die (tot nu toe) in opstand zijn gekomen) maar als je het bekijkt door de bril van de kosmische wetten is dat niet zo vreemd. Overigens zorgen diezelfde onwrikbare kosmische wetten ervoor dat het tij onherroepelijk gaat keren.


      Jan schreef "Natuurlijk zijn er mensen die verder kijken, maar ze zitten thuis."

      Niet allemaal, kijk maar naar het initiatief wat je na het door mij aangehaalde deel zelf noemt. Ik denk dat er meer initiatieven zijn/zullen volgen. Het zal - om allerlei redenen - aarzelend gaan maar het gaat gebeuren.

      Delete
    2. Sophia,
      maar Erkenbrand is niet in staatom zo'n manifestatie zoals 'Rijswijk' op tezetten.
      Google: Jordan Peterson Rijswijk.
      Er zijn behoorlijk wat recensies.
      Van Erkenbrand had in eigenlijk nog nooit gehoord.
      Dat is het verschil: iedereen kent nu DNL.

      Delete
    3. @Jan, NU is Erkenbrand nog niet in staat om een dergelijke manifestatie neer te zetten - vandaar dat ik schreef dat het om allerlei redenen (de totaal corrupte pers is er 1 van) aarzelend zal gaan.

      Overigens is het nooit slecht om het kaf van het koren te onderscheiden. Je weet nu waar DNL onder valt. Geen tijd meer aan besteden dus behalve als mensen er zelf over beginnen op dat moment geef je tegengas.

      Delete
    4. Ik blijf hun podcasts interessant vinden , en de mensen zijn wel van goede wil. Als je hen zou kunnen latenzien waar ze blind zijn, heb je meteen een sterke groep. Maar ja, dan komt dat spreekwoord van Tolstoy weer om de hoek: Het is bijna niet mogelijk om mensen de waarheid te laten zien, als ze overtuigd zijn van hun huidige inzichten. ( Als je het spreekwoord niet kent, zoek ik het voor je op)

      Delete
    5. Jan schreef "Als je hen zou kunnen latenzien waar ze blind zijn, heb je meteen een sterke groep."

      Dat is waar, dat is volgens mij meteen ook de reden dat dergelijke groepen zo snel mogelijk worden overgenomen. De blindheid moet voortduren anders verliezen TPTB hun macht.


      Jan schreef " Maar ja, dan komt dat spreekwoord van Tolstoy weer om de hoek: Het is bijna niet mogelijk om mensen de waarheid te laten zien, als ze overtuigd zijn van hun huidige inzichten. ( Als je het spreekwoord niet kent, zoek ik het voor je op)"

      Ik ken het spreekwoord niet maar ik weet dat het grotendeels waar is. Zeker als mensen gehersenspoeld zijn op de manier waarop dat in het westen is gebeurd.

      Delete
  5. Er kwam nog een gedachte bij me op:
    Peterson heeft zijn joodse echtgenote/bewwaker.
    Advocaat Knoops heeft zijn joodse vrouw/bewaker.
    Geert Wilders heeft zijn joodse vrouw.
    Robin Cook huwde met zijn secretaresse en stierf op een moment dat hij uit de school wilde gaan klappen. De omstandigheden waren zeer verdacht, in mijn ogen en na eigen onderzoek: De kans dat je op die berg iemand ontmoet is nihil. Maar het zou zijn gebeurd bij Cook. De mannen die daar waren hebben anonimiteit afgedwongen....

    Kan het zo zijn dat de joodse saamhorigheid (een gevolg van het ingepeperde slachtofferschap, het ingepeperde: wij tegen de rest en het is God's opdracht aan ons) leidt tot een strategie waarbij men talentvolle goyim koppelt aan een vrouw die sturing kan geven en continu monitort wat de talentvole persoon van plan is te doen?

    Ik weet , het is een verregaande gedachte, maar in dirt dossier komen wel vreemder zaken voor.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jan schreef "Kan het zo zijn dat de joodse saamhorigheid (een gevolg van het ingepeperde slachtofferschap, het ingepeperde: wij tegen de rest en het is God's opdracht aan ons) leidt tot een strategie waarbij men talentvolle goyim koppelt aan een vrouw die sturing kan geven en continu monitort wat de talentvole persoon van plan is te doen?"

      Ook dat is helemaal geen gekke gedachte. Ik herinner me ergens gelezen te hebben dat er op die manier ook huwelijken buiten de stam worden geregeld.

      Delete
    2. In de 19e eeuw en mogelijk daarvoor ook huwden de joodse dochters bij voorkeur met de Engelse adel.

      Delete
    3. Oh ja, Rothschild is daar een voorbeeld van.

      Delete
  6. Ik keek net even op Blik en zag daar de volgende reactie van Rootman:

    "De kloof judeofiel/ziokritisch loopt dwars door alt right heen. Hier en in de VS. Dat bleek deze week zeer sterk op Russia Insider. Het geldt ook traditioneel voor links, maar nu nauwelijks meer na de castratie door Soros."

    Waar haalt hij dit nu weer vandaan? Hét kenmerk van de Alt Right is dat zij sterk zio kritisch (zoals hij het noemt, ze noemen het beestje zelf gewoon bij de naam) zijn. Mensen die dat niet zijn, laat staan mensen die judeofiel zijn, worden beslist niet als Alt Right beschouwd.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sophia,
      in de review van de NOS op vrijdag-avond laat werd Peterson toch ook Alt-right genoemd.
      Ik denk dat de term niet zo goed gedefinieerd is.

      Hier nog wat info: Rutger van den Noort besluiut terug in de luwte te gaan: https://opiniez.com/2018/01/21/zeilen-in-de-luwte/

      Hier een NOS review: https://nos.nl/artikel/2213126-de-nederlandse-leeuw-presenteert-uitkomsten-debat-voorzitter-stapt-op.html

      Delete
    2. Jan schreef "in de review van de NOS op vrijdag-avond laat werd Peterson toch ook Alt-right genoemd."

      Ik kijk tegenwoordig niet meer welk label de MSM op een groep plakt maar kijk hoe een groep zichzelf ziet. En de groep is zeer kritisch op de rol van de joden in de wereld waarbij zij iedereen die dat niet is of de discussie hierover vermijdt als Alt Light of cuck beschouwt.

      Delete
  7. Aantekeningen.

    Ik keek nog in de site van Rutger van den Noort en zag deze publicatie: http://batavirus.nl/2016/02/19/migratie-als-katalysator-botsende-beschavingen/

    Dat leidde dus tot de website, en daar vind ik deze review van Rijswijk:
    http://batavirus.nl/author/svennusmax/

    ReplyDelete
    Replies
    1. @Jan, ik heb beide artikelen doorgelezen en vooral het tweede geeft al aan uit welke wind de hoek waait. In het eerste artikel is de grote omissie: het raciale aspect van een samenleving. In het tweede artikel worden de mensen genoemd die zich achter het initiatief schaarden waardoor het zo snel een groot succes werd. Met die groep hoefden TPTB niet eens te infiltreren, DNL is (in ieder geval voorlopig) geen enkele bedreiging voor hun macht.

      Delete
  8. Aantekeningen.

    Nog enkele reviews van Rijswijk:

    https://opiniez.com/2018/01/21/mijn-terugblik-op-nederlandse-leeuw/

    https://www.geenstijl.nl/5140366/nederlandse-leeuw-verdomme-niks-geen-nazi-s/

    http://www.dagelijksestandaard.nl/2018/01/dit-zijn-de-top-10-oplossingen-van-de-nederlandse-leeuw-lezen/

    https://www.volkskrant.nl/binnenland/eerste-nationale-brainstormsessie-van-nieuwrechts-nederland-is-voornamelijk-discussie-tussen-gelijkgestemden~a4560799/

    http://politiek.tpo.nl/2018/01/20/nederlandse-leeuw-nader-inzien-toch-geen-oplossingen-immigratie-en-integratie/

    https://www.nederlandseleeuw.nl/in-de-media/

    Vooraf: https://www.telegraaf.nl/nieuws/1563091/nationale-brainstorm-over-immigratie-is-te-rechts

    ReplyDelete
  9. I just posted this comment on the blog (*) of Russia Insider:

    On january 19th I saw Peterson in The Netherlands. I saw him back-stage and I saw his wife. His wife is definitely jewish. She looks like Victoria Nuland. She was dressed very very plain,. No make-up at all. Like as if mrs Peterson is an orthodox jewish woman. Not smiling at all. For a lot of the time she held his hand, and it was she who decided that they would go on. They were not talking toghether. Peterson was doing a meet and greet backstage for people who paid 250 euro to have this opportunity.
    The meet-and-greet was a disappointment for me, because during the 40 minutes of the greet he only spoke to about 5 people. The other 50 people were waiting in vain.
    Was he afraid of the public?
    On youtube I found a 28 minute interview wioth Jordan and his daughter. They both had suffered from depressions.
    This gives me the idea that Peterson is very much reliant on his wife and that the family ties are very strong ( after the ordeal of depressions in the family) .
    All this together would make it impossioble for Peterson to criticise jewish people, don't you think?
    Here is the blog which I wrote one day after the meeting:
    http://xevolutie.blogspot.nl/2018/01/700-jordan-peterson-in-nederland-de.html
    I could translate it in english if necessary.

    (*) https://russia-insider.com/en/jordan-petersons-shoddy-treatment-jewish-question-kevin-macdonald/ri23440

    ReplyDelete
  10. Vandaag zag ik een interview met Peterson, gemaakt door Sietske Bergsma, de dag na 'Rijswijk'.
    https://www.youtube.com/watch?v=-1FjRfQ1AhM

    Bergsma werkt samen met Marijn Poels.

    Er werd weer gesproken over de 12 Regels.

    Ik heb ze gevonden:


    Just a few years ago, I was an unknown professor writing academic books that nobody read. Then, with God’s help, I decided to stop feeling sorry for myself and develop my potential. Pinkos and wishy-washy liberals had cornered the market in cod psychology, so I guessed there must be a huge hunger for a self-help book, backed up with religion, mythology, CAPITAL LETTERS and stating the obvious – one directed at responsible, socially minded conservatives craving some pseudointellectual ideology to prop up their beliefs. And bingo! Here are my 12 Rules for Life.

    1 Stand up straight with your shoulders straight
    Most lobsters are complete bastards left to their own devices. Most humans are complete bastards left to their own devices. This proves there is a God who wants us to have Order. Order is Masculine and Chaos is Feminine. Therefore to move towards Order, we all need to man up. Happiness is pointless. We are all on this Earth to suffer. So learn to suffer like a man. Not everyone can be as rich and successful as me, but try to be less of a failure than you already are.

    2 Treat yourself like someone you are responsible for helping
    The story of the Garden of Eden shows that we are all touched with Original Sin But you have a choice. You can either seek Heaven or be dragged down into Hell. Yes, you have a shameful, sinful nature but for God’s sake just make a bit of an effort. Stop waiting for other people to dig you out of your pitiful hole.


    Guardian Morning Briefing - sign up and start the day one step ahead
    Read more
    3 Befriend people who want the best for you
    We are all Being. Just some of us are better Beings. Learn to tell the difference. Some people are beyond help. They are merely exploiting the willingness of good people to help them and, as Dostoyevsky rightly observes, will drag you down to their level. So stick with the winners. If people are determined to screw up, let them. They are nothing to do with the Divine Purpose.

    4 Compare yourself to who you were yesterday, not the useless person you are today
    Face it, you’re never going to be that smart, so don’t compare yourself to someone who is. Start by getting on your knees to pray. Even if you don’t Believe in God. Atheists are merely people who are blinded to the true way of Being. There, you feel marginally less useless already.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vervolg:

      5 Do not let your children do anything that makes you dislike them
      Remember that children are born with Original Sin and have a huge capacity for Evil. They are not Innocent Beings. They need Discipline if they are going to grow up to be even vaguely worthwhile humans. And slap them if necessary – don’t listen to what the lefties say.

      6 Set your house in order before you criticise the world
      Remember the story of Cain and Abel? Well, read it then. Yes, Abel was a schmuck who deserved to die and Cain wasn’t quite as goddamn perfect as he thought he was. He deserved to die, too. We all deserve to die. So stop moaning if someone is richer and better looking than you.

      7 Pursue what is meaningful, not what is expedient
      Life is suffering. The Book of Genesis tells us that. There is no easy way round this. So quit looking for short cuts and start reading Nietzsche.

      8 Tell the truth. Or at least don’t lie
      To be honest, I’m scrabbling around for thingsbut my publishers tell me I need 12. By telling you the Truth about this, I am an Improved Being. Certainly better than you.

      12 Rules for Life: An Antidote to Chaos, by Jordan B Peterson (Allen Lane £20)
      12 Rules for Life: An Antidote to Chaos, by Jordan B Peterson (Allen Lane £20)
      9 Assume the person you are listening to knows something you don’t
      Just shut up, quit moaning and listen to me. I know things you don’t. So don’t expect me to listen to you. That’s not the way things work. I’m here to make you feel Better about Yourself by telling you things you already know in a way that makes you feel clever.

      10 Be precise in your speech
      Confront the chaos of Being. Don’t try to beat about the bush. Things are going to be terrible. Oedipus killed his Dad. You may well kill yours. Get over it. Face up to the real horrors of the world.

      11 Do not bother children while they are skateboarding
      This is the rule that’s the real catnip for right-wingers everywhere. Want to know why the world is falling apart? It’s because liberals are turning boys into girlies with their namby-pamby ways. Let boys do boy things and girls do girl things. Nowhere in the Bible does God say anything about this trans nonsense. There’s nothing wrong with men having all the best jobs and women staying home to look after the kids. So back off, ladies, and give us men a break.

      12 Pet a cat when you encounter one in the street
      OK. So I really am scraping the barrel now. We’re all going to die. Probably painfully. So just make the best of what you’ve got. If you see a cat, stroke it. You might feel better. Though probably not. And if there are no cats, pet something else. Like a dog.

      Delete